OFERTA SNAGOVului – în Contextul COVID
+HomeSchooling) din Snagov pentru Natură + Explorare + Educație (Ver: 1.0)

a) Pentru perioada COVID (+ExtraSEZON) – oamenii au nevoie de activități în NATURĂ/Outdoor și propunem la Snagov și/sau ONLINE următoarele ALTERNATIVE.
b) Pentru SEZON (01.Apr-25.10) – se menține Oferta turistică a Zonei Snagov.
# Link la un articol concentrat cu link-uri si resurse – despre educatie online / HomeSchool.

Dinamica și gradul de detaliare depind de vârsta / numărul participantilor / timpul alocat și întrebările (nevoile) pe care le pun participanții ( 4-80+ ani). 

PENTRU – participanți (categorii): 
1) Familii cu copii care participă și explorează împreună – despre natură+
2) HomeSchool – online interactiv pentru copii – elevi (4-16 ani): de la gradiniță – școală ori de acasă
2a) copii retrași din sistemul de învățământ > dar parcurg curricule (de biologie – ecologie / vezi ALTE)  >  vor fi evaluați > vor primi credite (sistem UK) > isi vor echivala (ulterir) formarea independentă
* Le derulăm la completarea grupelor
3) Grădinițe + Școli care oferă copiilor/elevilor “conținut” educativ > includ / recomandă din prezenta oferta

CUPRINS – CATEGORII principale:
A] [2h] EXCURSIE în NATURĂ la SNAGOV (pădure / lac / iazuri etc.)
        LIVE – ONLINE – cu prezentare  interactivă
(personalizabilă)

B] [5-40m] ACtivități legate de Natură și derulate Outdoor (+ online)
C] TURURI virtuale: Natură (4) / Cultură (1) (cu audio-ghid) (gratuit / 2-5Euro)
D] ALTE  conținuturi/resurse Educative (skills)
E] Reguli + Recomandări
F]  Înscriere-Participare > (Google Form)

A] [2h] EXCURSIE în NATURĂ la SNAGOV (pădure / lac / iazuri etc.)
     > LIVE – ONLINE – cu prezentare  interactivă (personalizabilă)
    > Pune întrebări / participă la discuții –  jocuri – concursuri inserate
    > Preia “comanda” ghidului și cere-i ce vrei să facă în natură
(ca la jocuri)

ALEGEȚI modulele dorite de  ACtivități  și apoi transmiteți-ni-le 

Module COMUNE (set): Administrative / PRezentări / ACtivități) la început – sfârșit: 

Adm [-15m] Vă conectați online cu circa 15 min înainte de ora stabilită
           
Welcome / Prezentări + Admin / AGENDA (alternative) / Așteptări

AC00 [5/7/15m] Prezentarea Zonei Snagov / Patrimoniu Natural (Biodiversitate, Arii Protejate, principalele elemente, conservare, Fundatia Snagov, unde se pot găsi mai multe detalii și proiecte și roluri pt. voluntari – sponsori – susținători)

AC01 [0/3/10/20m] INSTRUCTAJ (re)amintire + exemple + exerciții. În pădure: cum mergem/călcăm) – pe unde și de ce. Ce poți lua în pădure și de ce? * Ce pericole ai putea întâlni în pădure (și ce poți face)? * Prezența ta (ori a oamenilor și ce aduc cu ei) face rău pădurii și vietăților de acolo? Cum? * Ce fel de jocuri am putea face? (BS): care și cum pot afecta pădurea. Dar prezența și activitățile (generale) ale oamenilor?. Un câine în pădure – poate face rau? Dar un ATV?
Concluzii: 1) Ce facem și ce nu facem in padure (și de ce) 2) Cum putem compensa (ca în final, să fie mai bine pentru toate părțile) 3) Reguli și Responsabilități.
* Prezentări diferite pentru lac/bălți (alte habitate și ACtivități)

AC02 [0/3/5/10m] MANTRĂ “rostiri” cu intonație și asumare: a) pozitive: tradițional – locale: a bunicii / gen “tatal nostru” / indieni .. panteism b) anti stres – anxietate – teamă: [ex: fear litany: DUNE – text & video] * Concurs – jocuri: de recitare – intonare: solo și în cor / ecou – șoaptă etc.

AC03 [0/3/5/10m] Re-CONECTARE cu NATURĂ * Prin simțuri și (prin) activități. Exerciții de grup (ghidate): auz, miros, văz, vibrații, tactil etc. În reprize (cu 1-3 reluări în 90-240 min)

AC04 [0/3/5/10m] ÎMPĂMÂNTAREA + mersul cu tălpile goale / îmbrățișat copaci / cu capul în frunziș, boschete sau iarba mare (relaxat) (+ MANTRA)

AC05 [0/3/5/10m] “CE ADUCI și CE IEI din natură – astăzi?” (recurent – mereu când revii în natură/dar cand doar stai în casă?) * CheckList (exemple / + bune și pt natură!) * Discuții (BS) + conștientizare Eco Valori * Foto / energii / stări emoționale

AC07] [5/7/10m-4h] IGIENIZARE (strângere deșeuri – la întoarcere/plecare, folosind kit: 1 mănușă latex + 1 sac plastic + sfoară / rezultă poză și gramadă saci). Care se adaugă la contrbuțiile anterioare (poze / ev / art)

AC08 [3/7/10m] Memorabil: 1) surpriză 2) la Stejarul secular de 360 ani (610cm – circumferința – măsurare) Poză de grup / Îmbrățișare / observații specii găzduite

AC09 [3/7/10m] SFÂRȘIT: Recapitulare / Concluzii (diferit?) / Evaluare + (set de) Like & Share – din link / Next ..

Referitor la: TRaseu / TEma pentru Excursie
Implicit sunt cele (similare) ale Evenimentelor recurente (anuale) din aceeași perioadă. Vezi cele ∼ 40 de Evenimente în:
1) Calendar-ul site-urilor www.Snagov.ro (acolo este si Oferta turistica a Zonei Snagov), www.FundatiaSnagov.ro
2) (lista) Evenimente din pagina Facebook “Fundatia Snagov”
Nota: Calendarul (centrat pe sezonul Apr-Oct) va fi completat (in contextul Covid) cu detalii despre Excursiile propuse si in Extra Sezon (Nov-Mar)
3) în weekend (11:00-13:00): facem  măcar o “patrulare – monitorizare” (bicicleta / caiac / pe jos etc.) pe “undeva” (+ uneori: + specialiști / profesioniști din domenii diverse => ne deplasăm foarte repede și vorbim puțin)
* Evenimentele le derulam în Weekend, când avem condiții: vreme ok / suficienți participanți / resursele necesare: financiare pt. consumabile și voluntari – ghizi etc.

TRasee-le vizează:
TR-L1) păduri (+margini / poienițe / drumuri cu floră ruderală) / abori remarcabili / diferite POI – Points of Interest;
TR-L2) bălți temporare și permanente / râu / lacuri (Snagov +);
TR-L3) câteva zone puternic antropizate (căci și aici natura prezentă are particularități interesante și sunt lucruri de înțeles și învățat);
TR-H) în cele 4 habitate principale din Zona Snagov (din total de circa 10);
TR-T) trasee Tematice: plecand de la Tema (ex: monitorizari > anumite specii in anumite stadii ale ciclurilor anuale, foto, aferente unor proiecte etc) – trebuie sa mergem (pe) “undeva” si atunci “povestim” ceea ce intalnim si vedem “pe drum”;

TEmele sunt mult mai diversificate. Circa 60 din care circa 12 sunt cele mai apreciate (de copii – familii și cei care ies mai rar în natură).
[pe gheață / în pădure: mușchi, licheni, urme, ghiocei și alte flori de primăvară, amfibieni, insecte, ieșiri noaptea, bird-whatching + alte 30 teme]

> Vă înscrieți și se derulează cu/pentru GRUPURI. Apoi mai “ajustăm” și personalizăm (ex: vârstă – preferinte – limitări) restul detaliile.

* Re: OnLine > exista câteva KIT-uri (+mostre din natură, consumabile specifice, formulare,  imprimabile etc,) pe care le putem trimite prin curier (pt. cei vor facă ceva cu asistență – online)

AC1x ACtivitati – CELE MAI POPULARE

AC10x
 [10m x n reprize] Găsește “COMOARA” (categorii foarte diferite). Cu limite (timp / perimetru / mărimi – culoare – formă – greutate / etc.). Instructaj prealabil – eventuale exemple. Demo inițial. Apoi bazat și pe propunerile (și criteriile) participanților. Ce găsim, păstrăm sau nu (în “cutie”) – dar le discutăm (puțin) mai târziu (pe îndelete). Reprize de interactivitate (și) legat de (tele)”comanda” Ghidului (unde – ce – cum să facă etc.)

AC11 [10/40m] URME – găsește-le!  > Cum adunăm info relevante? (+foto ” forensic”). Set de presupuneri + cum “gândim” (analiză critică). Cine ne poate ajuta? (cum căutăm în Internet). “Salvăm” ce am colectat și ne propunem să reluăm [..] (poate ca teme individuale > concurs). [specii? context?]. În special când avem” : zăpadă proaspată /noroi – dupa ploi ori marginea apelor. Link la albume foto (și ce am “reconstituit” în excursiile anterioare)

AC12 [10m xN] JOCURI în NATURĂ ale copiilor din alte vremuri – tradiționale (+ țări).
Demo + Experimentare). Exemple: a) țurca b) oină c) leapșa d) fața-ascunselea e) petalele unei flori f) pocnitori din frunze mari g) … * Discuții (BS/BW) și variații ( … creativitate)

AC13x [5/10m xN] IMPROVIZAȚII: concursuri (cântat cu instrumente improvizate din natura: percuție, vibrat, caverne-șuierat, voce – imitații sunete din natură / etc.)

AC14x [5/10m xN] CĂLĂTORII IMAGINARE prin natura viitorului (păduri/lacuri – ex: 2050!). Față de ce vedem acum+aici. Pornind de la perceptiile (?analiza) – resursele naturale ale unui loc: Snagov sau altele. Explorare / Discuții (BS/BW) > OBICEIURI – TRADIȚII – Credințe (specifice Zonei Snagov). Deci “proiecții” cu rol de comparații + internalizare.

AC3x ACtivități  NATURA (despre) – EXPLORARE

AC30 [5/10/40m] HABITATe > Definiție. Exemple.  4 habitate principale de la Snagov. Observăm plantele și le descriem. Învățăm (reamintim) părțile acestora. Observăm diferențele. Ne întrebăm – de ce? Concurs1: numărăm plantele (specii) – diferite.
Discutăm despre schimbările acestora în timp (zi/an/ciclu de viață) > Alegem câteva specii (formăm sub-echipe + JamBoard) și (Concurs 2) > căutăm poze cu ele în anotimpuri diferite. Când și cum ne poate ajuta Wikipedia?
Discutăm despre părțile unei plante (cât și cum putem …)
Trecem la alte specii ori habitat. Ori preluăm întrebările participanților (legat de habitate ori subiecte aferente)

AC33 [10/20/40m] ATINGE SPECIA! (exemplarul viu!) Fauna sau flora (măcar pt. – curaj!). Dar și pentru a afla “Cum este la pipăit ?” După exemplu și explicații, cu grijă (pt. a nu stresa / răni exemplarul). Apoi hai să vorbim … Până înțelegem mai multe (..) și putem să ne “împrietenim” cu exemplarul / specia. Căci ar fi bine (adulți devenind) să le protejam. Ceea ce nu vei face dacă nu știi mai nimic (..) și ai și rămas doar la primele (și greșite) impresii și reacții: “mi-e silă / e scârbos / e murdar e periculos / …” Notă: da, nu e recomandabil sa deranjam exemplarele din mediul lor. Dar macar odata in viata (si in scop didactic) – trebuie sa acumulam si ceva experiente kinestezice si resetari emotionale (mai bune). Căci există și “experți” și specialiști care vor sa reducă (chiar interzică) orice acces și vizitare în natură. Ei bine, omul care va și conserva (activ) ceva este doar cel care poate distruge ceva (calcă pe o furnică) – dar face eforturi “să nu”. Și nu cel care nu știe, nu îi pasă și crede că în pădure este periculos și i se face frică și silă doar la ideea în sine (așa cum deja sunt mare parte de copii din noile generații). Fundația Snagov dorește să reconecteze copii (și orășeanul) cu natura (și kinestezic) – astfel încât să reapară un pic de empatie (milă/grijă) în locul ignoraței și indiferenței (și a grijei de a salva cel mult câini și pisici – căci doar pe acestea a pus mâna și nu îi este frică de ele). Link la activitatea de la sediul Fundatiei Snagov.   Notă: (de aici putem aduce temporar: la locul întâlnirii / la școală / Caravana Biodiversității) exemplare vii de: râme / melci / diferite insecte / raci / chiar și pești / amfibieni. Și putem corela și cu momentele când eliberăm unele exemplare (ex: țestoase aduse la re-aclimatizare etc.)

A34 [20m] INSECTE > prinde-o cu minicaserola + lingura (cu grijă, căci o vom elibera după ce o observăm + pozăm). Discuții (elemente de morfologie, ecologie, comportament etc.). Concursuri și jocuri asociate (desenare / regăsire în internet – curiozități / etc.). Album foto cu insecte de la Snagov (+protejate). Cum ajută/strică “omenirea” – să mai existe, această specie?

A35 [5/20/90m] SPECII  – INVENTARIERE pt. o “sub-grupare” (ieburi / arbuști / copaci / insecte etc. > În petrimetru stabilit (și notat: 1x1m / 2x5m etc.) cu completare în tabele și realizare de poze relevante. Discuții (BS/BW) despre rostul unei astfel de organizări. Adnotări și teme “de casă”. Exemple de realizari (per grupe de vârstă). Concursuri și jocuri asociate.

A36 [20/40m] SPECII > LANȚUL TROFIC: alegem (câte) una și discutăm (BS/BW) despre ea. Enumerăm .. estimăm frecvențe – greutăți (nevoi). Reprezentăm un web (amonte și aval). Discutăm despre limite (ce e prea mult-putin / posibil – imposibil / rezonabil / reglări naturale etc.) Despre impactul oamenilor (antropic). Despre cum putem ajuta și de ce. Concursuri și jocuri. Exemple diverse (gata pregatite). Teme de casă (opțional).

AC37 [20/40m] FRUNZE > colecții (temporare) – exemple / analiză / comparații (față de “determinator” și set planșe – generice) / funcții / denumiri specifice / curiozități etc. Concursuri și jocuri asociate.

AC4x ACtivități NATURA [gimnaziu+] > CERCETARE + (credite dobândite) / 5 zile de Internship ori Tabară

AC40 [10/20m] JURNAL din natură. Nevoi potențiale și beneficii. Prezentare (cu inele – foi perforare și detașabile / pe care poți desena – colora – permuta pagini cu inserții ori grupări gen timp (sezon/luni) ori categorii (plante / semințe etc.). Adăugare – notare (dacă repetăm) din suitele de activități și intructaj cu exemplificări în utilizare. Trimitem pagini (doar listați și utilizați).

AC41 [10/30m] KIT de Explorare a naturii. Variaza mult funcție de vârstă / implicare – motivații etc. Noi utilzăm cel puțin: borcan cu filet / mini-riglă / mănuță latex / carentel cu foi detasabil si pix / set de pungi-saci / caserola plastic. Jocuri (ex: la ce ar putea folosi?). La cerere putem desface și prezenta și rucsacul Ghidului (care e mai complex cu peste 70 de articole). Propunem să DEMOnstrăm concret CUM utilizăm cele enumerate – în natură, de ce și ce alternative mai există (BS/BW). Și mai ales – de ce să nu începem să “luăm tot din natură” doar pentru că putem (și ulterior doar le aruncăm la gunoi iar pădurea rămâne afectată. Ex: cei care rup plante, iau multe semințe, mai ales vietăți precum insecte etc.)

AC42a [20/40m] APA > măsurare parametri cu kit-uri dedicate (vârsta: 10-18 ani). Apa din lac / fântână / “robinet” / din PET-uri. Minim 6 parametri. Și realizare de grafice (+interpretare).
Dar (de fapt): ce este apa? Cum arată (“de aproape”)? Se poate schimba apa – cum + de ce? (implicații pentru tot ce este viu). Ce ar putea fi “apa vie” dar “apa moartă”? Cum poate omul să afecteze apa (din natură)? Cum trebuie să fie apa pentru diferite specii? (considerăm exemple și discutăm). Suite de jocuri (căutari de info), exemplificări. Curiozități. Alte Q&A. Concluzii finale.

AC42b [20/40m] SOL > observații inițiale directe (prima impresie + descriere/limbaj disponibil). Concurs-joc (BS/BW): ce știm? Ce asocieri putem face? Cum le justificăm? Ce (re)găsim sub straturile de frunze / dar în primii 5 cm de sol? Teme de casă (optional). Cum s-a format solul (fertil)? Ce poate fi (urma) mai în jos, în sol?

AC42c [20m] AER > Discuții (exploratorii) limitate de vârstă (=puterea de înțelegere a copiilor). Mici experimente ad-hoc. Ce contează (și pentru cine?) Implicații. Ce parametri putem numi (.. există)? Cum pot varia (aceștia și ce implicații pot avea)? Discuții (după poze / filme scurte). Concluzii (cu ce este bine/rău) și ce vom face diferit

AC43 [20/40m] LUPA + MICROSCOP: cum (ne organizăm) și observăm + interpretăm detalii – despre: o insectă / plante (părți – secțiuni) / diferite alte materiale și mostre (+lamele) / + trecere în revistă: albume foto relevante si suite de filme.

AC44a [40mx10] PLANTE: Suite de 10 lecții (2 niveluri: 5-10 ani și 11-16 ani) // opțional – după curriculă UK pe grupe de varstă + evaluare
AC44b [40mx10] ANIMALE: Suite de 10 lecții (2 niveluri: 5-10 ani și 11-16 ani) // opțional – după curriculă UK pe grupe de varstă + evaluare
AC44c [40mx10] ECOLOGIE: Suite de 10 lecții (2 niveluri: 5-10 ani și 11-16 ani) // opțional – după curriculă UK pe grupe de varstă + evaluare

AC45 [20/40m] DETERMINATOARE: (pentru recunoașterea speciilor: plante / păsări / amfibieni și reptile / pești / etc). Prezentare + Demo: cum se face. Provocări. Set de planșe anatomice (re: “părți”). Concursuri și jocuri asociate.

AC46 [40m x 5-40] MONITORIZARE Habitate și Specii (conform – proceduri științifice). La Snagov avem 311 specii protejate, rare și amenințate cu proceduri + fișe de actualizat pt fiecare – tot anul. Așa că … ce alegi (și poți și să fii disponibil cele 8-20 de ore nete, în 3-8 ieșiri pe an)? Sau (măcar) poți sponsoriza ceva (și te ținem la curent – online cu progresul?). Adoptă un Habitat ori Specie protejată – rară – amenințată!. Link Masterat (disertație  cu rol de exemplu)

AC47 [5zile] INTERNSHIP-uri ori tabară  (pe timpul vacanțelor) 2-6 săptămâni. Notă: am mai derulat (biologie: 2017, 2018) și după 2020 putem combina și cu zile/activități online (+ teme diferite pentru acasă)

AC48 [module de 40+ore] ARTICOLE / + contribuții la (mini)cercetări / ajutor pentru cercetătorii (parteneri). Sinteze monitorizări habitate și specii (colectări + prelucrări date). Căutări extensive plante (+estimări populații). Realizare postere (științifice)

AC5x ACtivități NATURĂ [familii+grupuri] > (mini) Proiecte: “Fă ceva concret, vizibil – care schimbă și ajută concret!

AC51 [2-6h] Arbori Remarcabili: Găsirea și înscrierea de noi Arbori Remarcabili în platforma publică/vizibilă (unde poate apare si numele dvs.). Facem măsurători, poze, calculăm-estimăm vârsta. Apoi înscriem online. În final (opțional) – putem să și adoptăm (recomandăm – doar unul și îl vizitați cel puțin odată per an și descrieți diferențe constatate). Fundatia Snagov ar dori să îi menționeze public pe voluntarii care ajută și se implică astfel, prin link la profil (ex: FB) în pagina de site dedicată din www.FundatiaSnagov.ro. // lucrăm cu – pe harta Google Earth și la liniile 3-4-5 din pădure + Zona Astoria și Palatul Snagov + zona Palatul Snagov

AC52 [2h-6h] ADOPTArea unor Zone de Natură de (multipli de) 50mp ori a unor POIN (puncte de interes – naturale). De către familii/grupuri (cu responsabil). În ipoteza de domeniu (pădure) publică și acces liber. Se va face o delimitare (repere – copaci), estimare suprafață (cartare – Google Earth) și poze (1) cumulate în timp în album foto dedicat 2) APP dedicat – cu instructaj). Și o descriere (gen Fișă) a ce este acolo (și cu ajutor de la Fundatia Snagov). Recomandăm adoptarea unei zone (și asociat – vor fi câteva responsabilități și evaluări cu indicatori KPI). Vizitează și ajută – tot anul. Fă-i FIȘĂ, poze per anotimpuri și ore ale zilei, surprinde vizitatorii și află mai multe despre tot ce observi pe acolo și îl influentează. Fii inovativ! * Ideal pentru o clasa (care vor veni cativa ani in acelasi loc) dar mai ales pentru Școli / Grădinițe. (optional) Va mai poate trimite Fundatia Snagov unele poze – noutati (trimestrial ori chiar lunar)

AC53 [20m+10x30m] PLANTEAZĂ Semințe (seturi) și observă 2w – evoluția. Măsoară un set de parametri > Pozează > Reprezintă (grafic) > Interpretează > Concluzionează > Recomandări > Prezentare finală (multimedia)

AC54 [20m+10x30m]  PUIEȚI (încolțiți + crescuți): STEJARI, ALUNI, NUCI și alți arbori: plantarea de semințe (oct-ian) în ghivece și ce răsare și este viguros, plantăm în pădure prin martie

AC55 [2-4h] PLANTĂRI de POMI fructiferi (sălbatici) în lizieră și poienițe [20.10-10.12 si 20.02 – 10.04]. Din puieții existenți (deci replantări)

AC56a [2-6h] ADĂPĂTOARE: mamifere (recipiente/soluții antivandalizare) și păsări (suspendate). Umlpute periodic (in special – iarna)+ apa-periodic)
AC56b [2-6h] TERARII > exemple. > exemple. Discuții. Cam ce specii (autohtone) pot fi ținute? Cum le construim? Cum le întreținem? Responsabilități. Atelier DIY (hai să le și construim)
AC56c [2-6h] ACVARII > exemple. Discuții. Cam ce specii (autohtone) pot fi ținute? Cum le construim? Cum le întreținem? Responsabilități. Atelier DIY (hai să le și construim)
AC56d [2-8h] Mini-IAZ pentru curte / populare / întreținere / documentare. Exemple. Discuții. Cam ce specii (autohtone) pot fi ținute? Cum le construim? Cum le întreținem? Responsabilități. Atelier DIY (hai să le și construim)

AC57a [2-8h] AMFIBIENI – securizare zone de conservare. Prin săpare gropi [minim: 100x100x50cm] în zone cu bălți temporare – pentru a (re)deveni bălți permanente (prin care să se securizeze supraviețuirea amfibienilor, tritoni și speciile dependente). [Cazmale – toporaș – rangă – mănuși] Planșe A0 “portabile” (rulate)
AC57b [2-8h] INSECTE – “hoteluri” pentru adăpost + înmulțire. Confecționare (din reciclabile) a unor “complexe” de hibernare – înmulțire. Și amplasarea pentru urmărire (monitorizare) de-a lungul anului.
AC57c [1/2/3h] ALBINE (+cele singuratice). Ajutor: confecționare locuri pentru înmulțire (depunere ouă) și adăpost. Observare etc. Notă: avem 2 stupuri Melis melifera si cateva mii de “singuratice” in stuful de la sediu.
AC57d [6-40h] CUIBuri pentru Berze (3-7): pe stâlpii electrici – partener ENEL la instalare / bani pt materiale + alegere locuri + asistare la instalare + adoptare + monitorizare. Avem pre-acord de la ENEL.
AC57e [2/4/6h] PĂSĂRI – cuiburi. Confecționare și amplasare de cuiburi (cu adevarat) utilizabile. Dar și dedicate observației unor specii mai tolerante (acasă pe geamul dormitorului): hrănire și poate cuibărire
AC57f [2/4/6h] LILIECI – căsuțe pentru colonii. Cost materiale de circa 200-250 lei per bucată. Le pot face părinții și asista/ajuta întreaga familie la amplasare și apoi la monitorizare periodică

AC58 [2/4/6h] (re)Facere Marcaje TRASEE [cu etichete laminate: cod TR / nr: combinatie de culori / QR code] pe(ntru) trasee marcate ;i povestite cu audio-ghiduri. Circa 20 etichete / elastic + scara de aluminiu

AC60 [2/4/6h] ECOLOGIZARE (eliminarea unor plante invazive / ajutor la multiplicarea unora mai rare etc.)
a) eliminare specii invazive (avem circa 56) >> rupem – tăiem anumite plante;
b) repopulare cu anumite specii (ghiocei / spori de ciuperci / arbuști fructiferi / etc.) >> luăm din anumite locuri în exces exemplare pe care le plantăm în locuri adecvate;
c) colectăm și apoi ajutăm unele exemplare să se reintegreze în mediul natural (ex: țestoase etc.). Crearea unor mici habitate speciale (ex: lintiță / tritoni / amfibieni = broaște / insecte / șerpi etc.). Realizarea unor terarii și acvarii universale ori tematice (așa cum avem deja realizate mai multe – inclusiv automatizate)
d) amenajăm (ajutăm) unele mici zone (părți din anumite habitate) pentru a fi mai favorabile unor specii (adăposturi / ajustări în lanțul trofic – hrană / etc.). Ex: adâncirea unor șanturi pt. ca unele bălți temporare să (re)devină permanente (util pt amfibieni – după ce s-a rărit pădurea și a scăzut umiditatea și au dispărut multe bălți permanente). Construirea a 5 cuiburi pt. berze (care au fost distruse prin anii 196x și de atunci anual circa 70-150 de berze, tot caută în zonă, locuri adecvate pt cuibarit);
e) ajutăm înmulțirea + maturizarea + reinserția în mediul natural a unor exemplare crescute la sediul Fundatiei Snagov (ori mici zone din natură). Ex: țestoase / raci / melci / pești

AC60 [x2h]  Informare – constientizare
a) re: Patrimoniul Natural al Zonei Snagov. De dat pliante și de discutat (copii să facă prezentări adulților și chiar demonstrații – ei să fie “responsabilii”!)
b) re)amenajari ale curtilor pt a fi favorabile unor specii (arici, melci, pasari, insecte etc.).
c) (mici) Gradini Tematice: zarzavaturi / plante aromatice / capsuni / medicinale etc.
d) Copii sa “dezbata”, aleaga, sa se organizeze si sa le monitorizeze si intretina (supervizati de 1 adult);
e) De dat pliante si de discutat (copii sa faca prezentari adultilor si chiar demonstratii – ei sa fie “responsabilii”!)
f) Mini-Iazuri – DIY

A60 [40m] CRAFT (mini-activități creative) din materiale (“deșeuri”) naturale. Realizați 20+ “obiecte”. (cadouri / decor / utile etc.). Depinde de sezon, unde mergem, ce găsim și diferite restricții și limitări). Vă trimite Fundatia Snagov set online (poze – idei – instructiuni cu ce puteți realiza) si prin curier, pachet cu model, set de materiale naturale: frunze (10 feluri), seminte (4 feluri), crenguțe (set), licheni (cutie) etc.. In loc de a cumpara din comert variante din plastic – hartie si alte chimicale, folositi materiale naturale. Daca moderam noi atelierele, putem include si “povestea” unora din materiale folosite (ex: pentru ghindă > “povestea stejarului” cu poze, stadii de creștere și câteva curiozități).

A7x ACtivități legate de/pentru VIAȚĂ (SKILLs > Supraviețuire / inteacționare ) [indivizi / familii / copii]: “Re-Devin-o INDEPENDENT!”

AC71 [20m x N] SUPRAVIȚUIRE: Orientare / pericole / prioritizare / frig / apă / hrană / adăpost / oportuinități / kit-uri și rucsac: Ce conțin? + exemplificări și demonstrații concrete / socializare

AC72] LIFE SKILLE (detaliem – doar dacă rezultă interes):
a) GĂTIT: 1 fel de ciorbă + 3 feluri “doi” + 4 deserturi “simple” + 5 băuturi etc. (toate sănătoase și ușor de făcut). Toți ar trebui să știm să gătim (măcar) “ceva”. Întrebare: de ce mamele își handicapează (în fapt) copii atunci când nu îi învață să gătească? Din: 1) “tradiție” 2) nu ar suporta să o concureze copii – mai ales dacă aceștia ar găti mai bine / teama că nu mai este iubită ori apreciată permanent, dacă așa își exprimă ele iubirea pentru familie? /
b) REPARAȚII prin gospodărie: 10 competențe (de la clasa 7-a în sus). Ex: schimbarea unui bec / verificarea defectarii unei sigurante / schimbarea unui robinet ..
c) EDUCAȚIE FINANCIARĂ: ce sunt valorile (sociale) / banii (geneză și circuite și forme) / crearea de plus valoare / clarificarea altor 20 de termeni. În final, analiza unei foarte simple afaceri (ca părți și interdependențe). Nu sub formă de PREZENTARE cât sub formă de ghidare (retorică) și prin provocări (și suite de căutări individuale). “Salvăm” “parcursul” (acumulările). Căci în final (când vom recapitula) – dorim să putem face propoziții și fraze corecte (și incorecte – dar să sesizăm aceasta). Pentru consolidare. Apoi recomandăm ceva bibliografie (pt. studiu individual) – pentru antreprenoriat
d) EMPATIE pentru Biodiversitate (re-conectare cu natura). +Vizune panteistă (de la clasa 7-a în sus). Suita de exemple si discutii (de grup). Evolutii pentru: dependenta fata de natura si raportari la acesta. Cum era cand putinii oameni (cu tehnologia primitiva) – abia supravietuiau si deci nu contau (ei fiind la limita extinctiei). Fata de situatia curenta cand peste 60% din biodiversitatea planetei a fost distrusa (omul duce la extinctie “restul” biodiversitatii).
e) PRIM AJUTOR. Ce este? Cine – când – și de ce are nevoie? Pot apare situații de indisponibilitate a 112 ori s ambulanței? Care pot fi riscurile? Noi – ce știm și ce putem face? De fapt, ce este “Primul ajutor”? Explorăm puțin? Facem și suita de activități practice (pt. a consolida teoria) și a ajunge la competențe reale și mai ales siguranța că am face bine și corect (ceea ce poate salva vieți – dacă nu este nimeni care să poată face ceva)? Jocuri de scenarii – nevoi – situații. Prezentare trusă medicală de prim ajutor / exemple de utilizare și colecții de referințe + filme scurte. (de la clasa 7-a în sus)

AC73 [20m xN] SOCIAL SKILLS (lucrurile elementare – de cultură generală de până la 16 ani):
a) “7 ani de acasă” >> Exemple + discuții (re-amintire): 1) Reguli de conduită 2) Ce facem în situația X? * De ce am face “așa” și nu altfel? Cine – ce pierde/câștigă? Sisteme punitive (exemple) > Avantaje și Dezavantaje. Concluzii (BS/BW). Tema: (pe o grilă și grafic cu evaluarea (confidențială și informală) a celorlalți și a mea. Opțional (evaluări din partea animatorului).
b) “Ora de Dirigenție” (Online / în grup anonim de minim 5): Suite de situații prezentate (film scurt / poze / text / etc.) de tipul: “Așa DA” și “Asa NU” (dar și “gri”). DEZBATERI (argumente pro-contra și gri). Verificarea info + credibilitatea sursei / există presupuneri proprii? / conștientizarea credințelor și valorilor proprii și ale celorlalți – cu care se “operează” / conștientizarea “nevoii din spatele nevoii” / Concluzii. Ce voi face diferit (în viitor)?
c) Logica –  civism – etică (sub forma de mini subiecte / “pastile”). Prin exemple prezentate și discutate în grup. Fără concluzii tranșante. Preponderent pentru exerciții de percepție – conștientizare a diversității sistemelor de referință a celorlalți și taria (implicită și mereu periculoase) a “credințelor” – adică a zonelor unde nu știi că nu știi dar parcă te simți “cel mai sigur” (în mod profund de periculos pentru tine și mediu)
d) Religie (sisteme): câte există? Pot fi comparate? Ce au în comun? Prin ce diferă? Care e diferența dintre “credința” și “credincios”? Cum este definită “metoda științifică” (de analiza a oricarui subiect)? Poate un cercetator – să aibă credință? Dar să fie credincios (și cui)? (identificați – compromisuri?) / Care ar putea fi limitările, respectiv și avantaje/dezavantaje – legat de raportări “la lume”. Ce este filozofia? (definiție și exemple – fără concluzionări)
e) Filozofie (doar discutii despre ce este si ce nu este / ce castigam ori pierdem daca utilizam sau nu daca suntem constienti de existenta diferentelor majore intre sistemele de perceptie si raportare filozofice, existente oricum, in mod implicit). Deci (auto) perceptie si familiarizare cu cativa termeni si punctuale exemplificari de contraste si paradoxuri fundamentale (date de sistemele de raportare – atat de diferite)

AC75 [20m x N] Competențe “lucrative” >> DIY = Do It Your Self: (scule / utilizare / practică în doi+ / utilizări concrete):
0) Vocational education (“tehnicieni” certificați) – … cei care știu să facă ceva cu mâinile lor .. / 
a) LEMN: dulgherie – tâmplărie > să bați măcar un cui într-o scândură reală / să tai cu un fierastrău “ceva” / să dai o gaură într-un lemn / să scobești un lemn cu o daltă / să dai cu smirghel pe un lemn / etc.
b) METAL: surubelnițe: șuruburi – holșuruburi (și să strângi “ceva”) / să dai găuri / să îndrepți un cui și o tablă / să tai cu bomfaierul o bucată de metal / să pilești ceva / etc.
c) APĂ – INSTALAȚIE: (similar) prezentare … componente … probleme – intervenții – riscuri / apoi ceva încercări și probe practice pe o machetă (mic circuit demo): să desfacă și să înlocuiască niște piese / rolul garniturilor și să asigure etanșeitatea …
d) TOP 10 “”probleme” care pot necesita reparații, într-o gospodărie. Și demonstrații – cum se repară. Dar și practică a participanților (care desfac și refac în condiții fără risc și apoi constatăm concret, cât de bine este ce au făcut și primesc feedback și recomandări

AC75 [40m xN] Competențe: Organizare / Management Vizual / Competențe Digitale / Programare / Automatizări
a) 5S / 5W1H / etc
b) Programare / automatizări / Arduino (de la 8-12 ani în sus). Am derulat deja programe (Meet & Code) …

C] TURURI VIRTUALE (audio-ghid): Natură (4) / Cultură (1) * (gratuit .. 2-5Euro)

??] Audio-ghiduri aferent unor trasee prin natura (padure / lac). Trasee diferite si/sau teme diferite (functie de sezon). Ex: copaci – plante / insecte / specii “rapide”; pasari – mamifere – amfibieni si reptile / ciuperci.
* Audio ghiduri accesibile de pe smarphone-ul (pe baza de GPS) cand intri in anumite zone (langa anumite subiecte). Cu furnizare de audio – texte – imagini si link-uri utile. Dar utilizabile si offline (si de pe calculator). Cu circa 20-50 de atractii (subiecte). Care necesita 60-120 minute pentru parcurgere completa. Avem 3 gratuite si 5 cu tarife de circa 2-3 euro/utilizator

LISTA:
Ro: Prima Evadare: Cycling – Circuit 55 km // 
En:  Bucharest -> Snagov (First Escape)
En: Snagov Museum Collection
Ro: Zona Snagov – Colectia Muzeala Snagov
Ro: Snagov – Prezentare
Ro: Snagov – NATURĂ: Regăsește și află lucruri noi despre 40+ Specii
Ro: Circuit cu Vaporasul pe Lacul Snagov (1h)

Ro: Bucuresti – Circuit Audio Ghid – Gratuit
En: Bucharest – Free audio Tour
Ro: Bucuresti – Centrul Vechi / Bucharest
En: The Old City Centre

E] Reguli + Recomandări:
1] ONLINE prin platforma anuntata (ori convenita ulterior cu cei inscris) dintre: Zoom (all) // Google Meet ((spontan / link / Calendar Evenimente))  // Google Classroom +  Microsoft Teams, (grupuri stabile) // Facebook room (relatie prealabila de prietenie)
# Cereti detalii (si link etc.) la office@FundatiaSnagov.ro / Tel: 0722601830

2] INSCRIERE prealabila prin Google Forms pentru formare grupuri (cu nr. min-max) de participanti (functie de alegeri) 
in baza Ofertei curente si/sau a Calendarului cu Evenimente si Module (vezi site si/sau FB). Exceptiile + derogari: prin email – tel – mesaje FB

3] FORMAT – interactiune: CAND:
Responsabilul din partea dvs. da cu cel putin 30 min in avans un mesaj de reconfirmare (si care va fi user-name-ul de conectare, numele si varsta copilului, caci pot fi mai multi si clarificare legata de eventuala apartenenta la grup ori contributie la organizare-derulare)
Recomandam conectarea cu 15 (min 10) minute inainte de ora de incepere – care este mereu la hh:00 (si incercam terminarea la hh:40 cu reluare … la urmatorul “fix”).
Participantul (implicit) se asigura ca:
1) camera ON / microfon OFF
2) mesaj in Chat de salut
3) (optional) 1-3 intrebari (gata scrise)
4) sa fiti pregatiti sa:
4a) va prezentati cu nume – varsta
4b) ce ati dori in urmatoarele 40 min – legat de subiectul anuntat

4] DURATA modul – interactiune (implicit): 40 min (net) +  10m pauza (odihna) + 10m  pregatire pt. next (sau multipli de 60m – brut).
Cu incepere de la hh:00

5] EVALUARE: optionala pentru interactiunea pe parcurs cat si pentru teme initiale – pe parcurs – ulterioare. Deci se poate corela cu parti din bibliografia noastra privata

1b) ONLINE: animator ( cel care merge in diferite locuri + prezinta + “face”) si participantii grupului (conectati online, cu diferite grade de interactivitate)

3) singurul etalon acceptabil in prezent in Romania, care sa aiba convergenta catre competente si compatibilitate internationala – pare sa fie homeschooling-ul cu testari periodice online (si testarile pot fi multiple, gen SAT, GMAT etc. – astfel incat eventualele acceptari la studii in strainatate sa fie chiar mult simplificate decat ce rezulta din sistemul de stat, curent);

# Pentru mai multe detalii va recomandam sa ne contactati la office@FundatiaSnagov.ro si tel: 0722 601830