BIO = BIOdiversitate
Activitățile din categoria BIODIVERSITATE sunt concepute ca interacțiuni și lecții deschise despre mediu realizate în natură: Acestea se pot derula:
1) la sediul Fundatia Snagov > la iaz special amenajat (28.000 litri) care redă condițiile specifice unui habitat de lac cu specii de pești (8+), raci (1), scoici (2), melci (4) și plante de apă (12+), pădure și margine de lac – din 2 Arii Naturale Protejate de Padure și Lac.
2) în pădure (la Snagov) și/sau pe marginea lacului
3) la sediul dvs. (vina Caravana Biodiversității – doar pt. o parte din activități / atracții)
Durata și complexitatea activităților diferă în funcție de vârstă și cunoștințele grupurilor cărora li se adresează.
BIO: Lecții în natură: la IAZ amenajat (28.000 l apă) + 2 jgheaburi + 6 acvarii + terarii +…
Cod | Activitate | Durată | Vârstă |
I01 | OBSERVATII ECOSISTEM: Vizualizarea (la scara redusa) a unui habitat specific lacului Snagov: peste 25 specii de plante (papura, trestie, nuferi si altele) si fauna (pesti, raci, scoici, broscute). Iazul dispune si de o fereastra submersa prin care poate fi privita indeaproape activitatea vietuitoarelor din apa | 45m | |
I02 | ANALIZA APEI: Copiii primesc un kit special cu care vor realiza analiza calitatii apei: PH, nitriti, nitrati, duritate, temperatura, oxigen dizolvat * Realizarea unor fise cu notarea aspectelor analizate si intelegerea cu ajutorul specialistilor a interdependentelor intre valorile rezultate si existenta/inexistenta vietii | 60m | |
I03 | LABORATOR BIOLOGIE: Observatii la microscop a micilor vietati existente in apa: fito si zoo plancton (in iaz exista circa 50 de tipuri minuscule de fauna (zoo taxoni) si 70 tipuri de plante microscopice (fito taxoni) * Intelegerea cu ajutorul specialistilor a interdependentelor create intr-un habitat specific de apa si a importantei existentei acestor mici vietati. | 60m | |
I04 | CUNOASTEREA MEDIULUI: Lectie in natura despre ecosistemele specifice lacului prin: observatii la iaz, acvarii si sectiuni realizate pentru filtrarea naturala a apei, observatii asupra vietii din iaz prin fereastra submersa si panouri cu prezentari vizuale (peste 176 planse color cu imagini si explicatii) * Sunt prezentate peste 6 specii pesti, peste 12 specii de plante, scoici, raci si broscute | 45m | |
I05 | OBSERVATII SPECII: Copii primesc recipiente cu cateva specii din fauna si flora Lacului Snagov (pesti, raci, scoici, plante de apa) pe care le pot vedea indeaproape * Vor primi explicatii legate de obiceiurile animalelor, viata subacvatica, cum se hranesc etc. * La cerere, pentru varste mai mari, pot fi asigurate si microscoape si/sau lupe pentru analiza unor plante sectionate. | 45m |
BIO: Lecții în natură: Explorare în PĂDURE și/sau MARGINE de LAC a Speciilor, Ecosistemelor și Habitatelor
Cod | Activitate | Durată | Vârstă |
P01 | HABITAT: In cadrul unui habitat (padure, margine de lac) alegem si analizam cateva ecosisteme (o poienita, lastaris, copaci putreziti etc) * Cu ajutorul specialistilor vom intelege interdependentele dintre factorii de mediu si vietuitoare si modul in care pot fi alterate sau distruse aceste sisteme prin interventia factorilor straini (oameni, plante invazive etc) | 3h | |
P02 | ECOSISTEM: In cadrul unui ecosistem (o poienita, lastaris, copaci putreziti etc) alegem si analizam cateva specii de plante si insecte (si ocazional pasari sau mici mamifere). * Cu ajutorul specialistilor vom intelege interdependentele dintre factorii de mediu si vietuitoare si modul in care pot fi alterate sau distruse aceste ecosisteme prin interventia factorilor straini (oameni, plante invazive etc) | 3h | |
P03 | SPECII PLANTE: Cautarea anumitor specii de plante (diferite in functie de sezon) pe baza de fise, observarea si analiza lor * Cu ajutorul specialistilor copiii vor intelege cum se hranesc, cum si unde cresc si mai ales de ce. * Activitatile vor fi realizate sub forma de jocuri adecvate varstei copiilor: “regasirea comorii”, “detectivii naturii”, “mini-cercetare”, “realizare stire-emisiune tematica” etc. | 3h | |
P04 | PLANTE MEDICINALE: Vom cauta diferite plante (diferite, in functie de sezon) ce pot fi utilizate ca remedii naturale sau alimente. * Copiii vor afla ce daruri ne ofera natura si cum le putem utilliza. * Activitatile vor fi realizate sub forma de jocuri adecvate varstei copiilor: “supravietuire in natura”, “regasirea comorii”, “mini-cercetare”, “realizare stire-emisiune tematica” etc.”, “mini-cercetare”, “realizare stire-emisiune tematica” etc. | 3h | |
P05 | IN CAUTAREA SPECIILOR PIERDUTE: Circuite de explorare pentru gasirea unor plante rare (neregasite de cercetatori in studii recente, dar mentionate ca existente in zona in cercetari mai vechi). Grupurile vor porni pe trasee ce strabat habitate si ecosisteme specifice si vor cauta plantele pe baza de fise cu imagini si detalii despre speciile respective. * Descoperirile facute vor fi validate de cercetatori. | 3h | |
P06 | SPECII INSECTE, PASARI, PLANTE: Cu ajutorul specialistilor copiii vor intelege cum se hranesc, cum si unde cresc si mai ales de ce. * Activitatile vor fi realizate sub forma de jocuri adecvate varstei copiilor: “vanatoare”, “regasirea comorii”, “detectivii naturii”, “mini-cercetare”, “realizare stire-emisiune tematica” etc. | 3h |
Configurați-vă un program pentru o zi/ieșire (3-8 ore) din mai multe activități – atracții – circuite (ture prin natură).